Grandahl-hr.dk © 2008                    

 

 

 

 

FORANDRINGSLEDELSE:

 

Verden er foranderlig. Derfor oplever virksomheder og deres medarbejdere jævnligt, at de forandrer sig eller at de bliver nødt til at forandre sig. Der er mange faktorer, der spiller ind, om en forandring opleves positiv eller negativ.

 

 Væsentlige faktorer er, om:

     Vi selv beslutter forandringen. F.eks. organisatoriske forandringer, som virksomheden selv igangsætter, såsom nye mål, værdier, visioner, fusioner og/eller nye produkter og arbejdsgange.

     Omverdenen kræver forandringen. F.eks. nye kundebehov, konkurrenter, økonomi, lovgivning eller samfundsmæssige. Forandringer som virksomheden som udgangspunkt ikke selv har kontrol over, men som har indflydelse på virksomheden og dens organisation.

 

Det essentielle er:

1.    HVORDAN man håndterer forandringen og hvilken betydning man tillægger den, ligegyldigt om den er selvvalgt eller ej.

2.    Har man en kommunikations strategi, således at man imødekommer sine medarbejdere, kollegaers og interessenters behov. Samtidig opretholder balancen og behovet for stabilitet, vækst og godt arbejdsmiljø.

GRANDAHL HR tilbyder:

Hjælp til forandringsledelse via Coaching, sparring samt konkrete udviklingsværktøjer. Forandringsledelses forløbene tilpasses til den enkelte virksomheds forandring og behov.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GRANDAHL HR & COACHING  v/Annette Grandahl Larsen  telefon: +45 20 41 77 44  e-mail: annette@grandahl-hr.dk